Пошук по сайту

Природознавство  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Лекція з елементами бесіди Матеріал

Лекція з елементами бесіди Матеріал








Групи рослин та догляд за ними .



Мета: Уточнити будову рослин, вимоги до підбору та розміщення кімнатних квітів. Ознайомити з групами кімнатних квітів, способами розмноження. Познайомити з диференційованими потребами рослин в основних факторах середовища. Навчити найпростішим прийомам догляду, сформувати уявлення про їх красу, виховати дбайливе ставлення до кімнатних мешканців.

Тип заняття: лекція з елементами бесіди

Матеріал: на кожному столі папки з темою, планом, літературою, примірниками таблиць, альбомом груп рослин.

План

1. Групи рослин та види , що до них належать:

а) красиво квітучі кімнатні рослини;

б) декоративно-листяні кімнатні рослини;

в) цибулинні;

г) ампельні та виткі;

д) сукуленти

2. Догляд за кімнатними квітами

3. Боротьба з шкідниками та хворобами кімнатних рослин.

Література до теми:

1. Яришева Н.Ф. Методика ознайомлення дітей з природою. – К., 1993 р., с. 52–83.

2. Енциклопедія кімнатного квітникарства. – Х., 2007 р.

3. Морозова І.М. Квіти на підвіконні. – Х., 2001 р.

4. Бурлуцкая Л.А. Комнатные растения. – М., 2004 г.

5. Вильямс Пол, Иллюстрированная энциклопедия комнатных растений. – Х., 2006 г.
Знати: – групи рослин та назви видів рослин, що до них належать;

правила догляду за рослинами та їх розміщення;

заходи по боротьбі з шкідниками та хворобами кімнатних рослин.
Вміти: – розрізняти види рослин;

правильно поливати, пересаджувати, перевалювати, підживлювати та підрізати кімнатні рослини;

визначати хворі рослини, боротися із шкідниками кімнатних квітів;

користуватися літературою.

Хід

Чи знаєте Ви , що існує ключ, який допомагає відкрити всі замки в душах людей? Це усмішка. Тож поверніться один до одного і подаруйте посмішку. Побажайте один одному здоров’я, радості і знань.

- Яку тему ми почали вивчати на попередньому занятті?

Знання , отримані на сьогоднішньому занятті ви зможете використати в майбутній професійній діяльності та при проходженні практики.

Перш, ніж перейти до продовження вивчення матеріалу необхідно повторити вивчене на попередньому занятті.

1. На дошці схематично зобразити будову рослин. (Рослини складаються з органів, органи з тканин, тканини з клітин)

2. Двоє студентів на першій парті працюють з тестами.
Тест

з основ природознавства

на встановлення рівня знань по темі: Рослини куточка природи

Група_______________

Прізвище_____________

Cередній рівень

1. Корінь служить для:

а) закріплення рослин у грунті;

б) випаровування і дихання рослин;

в) забезпечення водою і мінеральними речовинами;

г) відкладення (в деяких рослин) запасу поживних речовин.
2. Кожиця, пробка, корка – це:

а) покровна тканина;

б) основна тканина;

в) механічна тканина.
3. Тургор – це:

а) пружність клітин;

б) слабкість клітин;

в) здатність до зміни забарвлення.

Достатній рівень

4. До видозмін кореня відносяться _____________________________________.
5. Квітка – це ________________________________________________________

___________________________________________________________________.
6. Підкресліть, хто з нижче названих об’єктів може бути мешканцями куточку природи:

а) колючі кактуси;

б) акваріумні рибки;

в) жаби;

г) папуги;

д) рослини, які потребують нескладного догляду;

е) ящірки.

Високий рівень

7. Пігмент, від якого залежить зелений колір рослин, називається __________.
8. Коли головний корінь сильно розвинений і дуже відрізняється від бокових, така коренева система є:

а) стержневою;

б) мочкуватою.
9. Напишіть найтиповіших представників флори і фауни місцевого краю.

Флора ____________________________________________________________

Фауна ______________________________________________________________

3. Розкрийте навчально-виховне значення куточка природи.

Оцінка діяльності: Аналізую усну відповідь, її логічну послідовність, правильність, науковість. Збираю тести, аналізуємо з студентами роботу біля дошки. Оцінки поставимо в кінці лекції, бо врахуємо роботу на занятті.

Отже, сьогодні ми продовжуємо вивчати розділ: Рослини куточка природи, і наша тема: Групи рослин та догляд за ними.

- Навіщо Вам, як майбутнім педагогам вивчати цю тему?

З презентації запишіть план і літературу.

Дивлячись на план, визначте, які знання і уміння повинні сформуватись на кінець заняття. (звіряємось із матеріалу презентації)

Недарма на початку заняття я згадала про посмішку, квіти називають посмішкою природи. Їх любили в давнину, люблять зараз, будуть любити завжди. Квіти оспівувались в художніх творах, кожен письменник мав свою улюблену квітку про яку писав і возвеличував. Тургенєв і Шекспір оспівували в творах фіалку і її називали їх улюбленицею. Магомет говорив: У кого є два хліба, нехай один продасть, щоб купити нарцис, адже хліб - їжа для тіла, а нарцис – для душі. Саме такою їжею для душі є квіти і взагалі природа для багатьох людей. Наша задача навчити дітей бачити красу оточуючого, правильно ставитись до природних об’єктів.

- А які рослини оточують дітей в груповій кімнаті?

Наші кімнатні рослини – це маленькі, але справжні жителі Тропічних лісів Індії, Яви, Бразилії, пустель Африки, Мексики. Відвідуючи різні куточки Землі, мандрівники привозили цікаві рослини, частина яких приживалася у приміщеннях, оскільки там було тепло. Проте ці рослини страждають через відсутність звичних умов. Рослини тропіків – через сухість повітря, рослини пустель – через відсутність достатньої кількості світла. То ж ви повинні знати походження і вимоги рослин, які є в куточку природи, щоб створити їм умови наближені до тих, які є у них на батьківщині.

- Чи всі квіти зовні однакові?

Взагалі їх надзвичайно велика кількість. За зовнішнім виглядом умовно квіти ділять на 5 груп:

1. Красиво квітучі

2. Цибулинні

3. Декоративно-листяні

4. Ампельні і виткі

5. Сукуленти

Для того, щоб вам було легше запам’ятати ми виготовимо пам’ятку ( велика квітка на пелюстках закріплюємо назви груп), яка буде стояти в кабінеті і нагадувати вам.

- Що необхідно для росту і розвитку рослин? ( закріплюємо на листки квітки – пам’ятки)

- Чи всім квітам необхідні однакові умови?

Відкривайте альбоми , які лежать у вас на столах. Подивіться, які квіти належать до красиво квітучих. – Які з них вам відомі?

Абутилон ( кімнатний клен) невибаглива рослина для прохолодних і світлих кімнат. Коли вона квітне, то покривається багато численними дзвониками темно-червоного або помаранчевого кольору. Квітне протягом літа до самої осені.

Прочитайте, як розмножується абутилон? Що таке живці?

Багато з вас сказали, що дома у вас є фіалка, розкажіть про цю квітку .

( Повідомлення про фіалку)

- Які назви фіалок ви чули? ( сенполії, узамбарські фіалки)

- Звідки пішли ці назви?

Є багато видів фіалок: мініатюрні, напівмініатюрні, стандартні. Кольоровій гаммі взагалі не має перепон. В Росії відома колекціонер Наталя Скороход зібрала жовті, червоні, сині фіалки, а також фіалки фентезі ( присутні 2 кольори) Останні мають здатність квітнути 6 міс.

Ставити фіалки треба на відстані одна від одної, щоб вони не торкалися листочками.

- Якщо листочки підняті вгору, що , на вашу думку сповіщає квіточка?( нестача в світлі)

Прочитайте в альбомах чи можна мити фіалки, коли і скільки раз на рік фіалки потребують пересадки?

Розглядаємо і читаємо в альбомах про клівію.

- Що входить в догляд за кімнатними рослинами? ( показ витирання листочків)

Розгляд по альбому інших красиво квітучих квітів.

Показ поливу, підпушування. Поливання. Це один з найважливіших видів догляду. Саме че­рез неправильне поливання найбільше терплять рослини в дитячих садках.

Майже всі кімнатні рослини восени та взимку поливають помірніше, ніж навесні і влітку. Поливати треба водою кімнатної температури, відстояної протягом доби. Носик лійки при цьому слід тримати ближче до поверхні ґрунту, щоб струмінь води не вибивав ґрунту. Наголошують на тому, що рослину треба полива­ти, якщо підсох верхній шар ґрунту. Води слід лити стільки, щоб не лише верхній, але й нижній шар ґрунту був насичений вологою і невелика кількість її пройшла на піддон. Під час поливання не слід бризкати водою на листки, особливо на ті, що мають м'яке опушення, оскільки це викликає появу бурих плям і псує вигляд рослини. Рослини із шкірястим, не опушеним листям навесні і вліт­ку треба обов'язково раз на тиждень обприскувати водою.

Пересаджування. Більшість кімнатних рослин не частіше 1–2 разів на рік потребують пересаджування. Як правило, роблять це навесні, з березня по травень. Перед пересаджуванням рослину слід полити, перевернути горщик догори дном і, підтримуючи землю з рослиною лівою рукою, правою зняти горщик. Якщо гор­щик зразу не знімається, слід обережно постукати його об край стола. Грудку землі з рослиною треба трохи обтрусити від старої землі і зняти верхній та нижній її шари (близько 2—3 см). Заго­стреною паличкою прочистити землю між коренями (обережно, не пошкоджуючи останніх), зрізати ножем гнилі або поламані корінці, після чого рослину можна пересаджувати.

Для пересаджування треба брати чистий горщик, трохи біль­ший від попереднього. На дно нового горщика кладуть черепок, зверху насипають шар (2—3 см) річкового піску, потім шар зво­ложеної землесуміші і лише після цього ставлять рослину в гор­щик так, щоб стебло було у центрі горщика, а коренева шийка не була заглиблена. Низьке або високе саджання впливає на нор­мальний ріст і розвиток рослини. Правильно розміщену рослину обережно засипають з боків землею, яку ущільнюють. Обов'язково треба залишити 1,5—2 см до краю горщика для поливання. Після пересаджування треба негайно полити рослину і поставити її на 6—7 днів у затінене місце, а потім уже туди, де вона постійно стоятиме. Найчастіше під час пересаджування розсаджують рос­лини, що розмножуються поділом куща, цибулинами.

Важливе значення під час пересаджування має підбір ґрунту. В зв'язку з тим що в умовах дитячого садка важко підібрати по­трібну землесуміш, для пересаджування використовують поживний городній грунт.

Перевалка. Часто замість пересаджування в дитячих садках використовують перевалку, під час якої рослини зовсім не по­шкоджуються. Для перевалки підбирають горщик, діаметр якого більший від попереднього на 1—2 см. Обережно виймають росли­ну, кладуть у горщик дренаж, переносять у нього рослину і за­сипають по краях поживним ґрунтом.

Підживлення. Підживлювати пересаджені рослини можна не раніше як через 4—6 міс після пересаджування. Підживлення за­стосовують лише навесні і влітку не частіше одного разу на тиж­день або на 10—15 днів. При наявності органічних добрив (пта­шиний послід) його настоюють тиждень, після цього розводять водою у пропорції 1/20. Мінеральні добрива (квіткову суміш) використовують відповідно до інструкцій, що додаються. Слід пам'ятати, що надмірна кількість добрив є шкідливою. Перед під­живленням рослини обов'язково поливають чистою водою. Під час використання мінеральних добрив треба суворо додержуватися техніки безпеки.

Підрізування. Перед початком інтенсивного росту навесні рос­лини слід підрізувати, особливо ті, у яких стебла витягуються і оголюються (пеларгонії, колеуси тощо). Крім того, з крони слід зрізати покручені, хворі гілки, а також ті, що ростуть усередину крони. Під час підрізування треба стежити за тим, щоб зріз був якраз над брунькою.

Вивчення груп кімнатних квітів по альбому і занесення даних до таблиці.

Боротьба з хворобами та шкідниками кімнатних рослин. За умови забезпечення потреб рослин у світлі, волозі, відповідній температурі, поживному грунті вони виявляють хороші ознаки росту, гарно цвітуть. Поява жовтих і скручених листків, коричне­вих плям є сигналом недостатнього живлення, зволоження, на­явності шкідників. У цьому разі потрібно уважніше поставитися до рослини, підживити її, пересадити, простежити, щоб не пере­сушувався грунт.

Кімнатні рослини найчастіше пошкоджують попелиці, щитівки, павутинний кліщ, ногохвістки. Як тільки вони виявилися, треба відокремити заражені рослини від здорових, а далі вжити заходів до знищення шкідників.

У рослин, уражених попелицею, викривляються верхівки паго­нів, а молоде листя скручується. Для знищення їх треба взяти 0,5 л. води, розчинити в ній невеликий шматок мила і додати 60 крапель гасу. Через день після такого оброблення рослини обмивають частою водою. Оброблення повторюють через 7—10 днів кілька разів.

Щитівка присмоктується до стебла і листків, де залишається назавжди, вкриваючись воскоподібним щитком. Розмножується вона відкладанням яєць, з яких виходять молоді шкідники і роз­повзаються по рослині. На листках, де є щитівка, з'являються жовті плями, рослина починає хворіти. Знищувати щитівку треба так: зняти її щіточкою, а потім змити листки та стебла мильною водою. Через день рослину обмити чистою водою. Оброблення по­вторювати не менше 5 разів через 5—6 днів. Якщо пропустити потрібний строк оброблення — ніякої користі не буде.

Павутинний кліщ — червоний павук, ледь помітний неозброє­ним оком, оселяється на нижній поверхні листка під білою паву­тиною і живиться соком рослин. Він швидко розмножується, якщо повітря сухе і температура досить висока. У зв'язку з цим першим заходом для боротьби з кліщем є часте обприскування рослин водою та обмивання нижньої поверхні листків спочатку мильне-гасовим розчином, а потім чистою водою.

Трипс — дрібна крилата темно-бура комаха, живе на нижньо­му боці листка. Личинки її живляться соком рослин. Боротися проти трипсу можна регулярним обмиванням рослин мильною, а наступного дня чистою водою.

Ногохвістка — дрібна біла комаха, що має на кінці черевця виделчастий виріст, за допомогою якого вона стрибає. В грунті вазонів ногохвістка з'являється під час надмірного поливання. Комахи не шкодять рослині, але поява їх свідчить про те, що зем­ля перезволожена, корені рослин підгнивають. Тоді найкраще пересадити рослину у свіжу землесуміш.

Дощовий черв'як засмічує отвір у дні вазонів, викликаючи застоювання води в них та загнивання коренів рослин. Під час роз­множення черв'як змінює склад грунту, завдає шкоди рослині. Щоб знищити дощових черв'яків, грунт у вазоні поливають роз­чином марганцевокислого калію або повільно опускають вазони у гарячу воду з температурою 50 °С. Черв'яків, що виповзають на поверхню землі, збирають і повертають у природне середовище.

До догляду за рослинами в кутку природи вихователь залучає дітей, починаючи з молодшої групи, даючи нескладні доручення — полити рослини. Складніші види доручень (пересаджування, під­різування) виконує вихователь, але обов'язково в присутності ді­тей. При цьому кожну свою дію вихователь повинен мотивувати і коментувати.
Крім кімнатних рослин, постійних і тимчасових мешканців кут­ка природи, потрібно вводити туди й інші об'єкти.

Восени в куток природи пересаджують сальвії, хризантеми, які ще довго потім цвітуть. Вони прикрашають куток природи і дають змогу спостерігати вплив умов середовища на розвиток рослин. Навесні ці рослини можна розмножити живцями для садіння на ділянці. Цікаво пересадити з городу кущ помідорів, що цвіте, на якому будуть утворюватися і дозрівати плоди.

Узимку в кутку природи висаджують цибулю, яку поступово вживають у їжу. Для мешканців кутка природи (хом'ячка, мор­ської свинки) вирощують овес, пророщують коренеплоди буряка для одержання соковитих листків.

Навесні в кутку природи пророщують насіння, вирощують роз­саду різних овочевих та квіткових рослин, які дають багатий матеріал для різних порівняльних спостережень.

Улітку куток природи прикрашають квітковими композиціями зі зрізаних декоративних квіткових рослин. Це допомагає ознайо­мити дітей з основними правилами складання букетів.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Формувати елементарні поняття «ґрунт»; ознайомитися зі складом ґрунту
...

Урок природознавства з елементами ікт тема: «Охорона природи України»
Картка Побудувати кілька ланцюгів живлення, які склалися у природі Кримських гір

Лекція на тему: "Рослинні угрупування України"
Рослини зростають здебільшого не ізольовано, а в певних рослинних угрупованнях — фітоценозах

Лекція
Збірник можуть використовувати класні керівники, педагоги-організатори при розробці годин спідкування, батьківських зборів, батьки...

Уроку. Узагальнення з теми «Вода»
Розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між елементами природи, зв’язне мовлення, пізнавальний інтерес, вміння...

Лекція Тема: Природні умови та клімат
Сприяти вільному висловлюванню власної думки, формуючи комунікативну, соціальну компетентність. Розвивати уміння самостійної, регулярної...

Лекція: «Особливості корекційно-аналітичного етапу моніторингових...
«Формування освітніх компетентностей молодших школярів в системі особистісно-зорієнтованого навчання І виховання шляхом діагностико-коригуального...

Урок з природознавства на тему: «Що таке Батьківщина?»
Обладнання: ілюстративний матеріал «Мальовнича Україна», «Київ – столиця України»

Міністерство аграрної політики І продовольства україни
В пошуковій роботі ґрунтовно подається краєзнавчий матеріал про визначні пам’ятки

Урок №130 Тема. Твір опис «Ромашка»
Методично-дидактичне забезпечення: малюнки на яких зображено ромашку, ілюстрації квітів, роздавально-дидактичний матеріал до мовної...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




p.ocvita.com.ua
Головна сторінка